zondag 31 augustus 2008

Chinese XP??

Hallo, ik ben nu bij Hw's ouders thuis. Net heb ik lekker zitten te mahjongen. Zometeen heb ik afgesproken met Roddy, Chong Lee en Michael. Er is geen reden om eerst nog naar huis te gaan dus zit ik hier even te computeren. Ik wilde de mahjong foto's alvast uploaden maar met een chinese XP versie en een cardreader met kuren lukt dat dus echt niet. Wel heb ik inmiddels alle eerdere foto's gewist.......Vandaag heb ik wel wat last van de hitte. Ik ben nogal suf en plakkerig, zucht....diepere zucht..... Bij het mahjongen hebben we niet voor niks twee fans aanstaan! Gisteravond heb ik in de slaapkamer met de airco aan klarinet geoefend. Zo verspil je tenminste geen koude lucht. Toen ik even naar de keuken liep, had ik het gevoel een sauna in te lopen. Maar ja, volgens de Chinezen is het nu toch echt herfst. Het "midden-herfst-festival" is volgende week zaterdag al. Ik vind het nog altijd hartje zomer hoor! Had ik al verteld dat ik donderdag dan toch echt weer moet gaan werken? Het valt nog mee want de repetitie is van 14.00 tot 16.30. Eigenlijk hebben we woensdag al een vergadering maar daar hoeven wij buitenlanders niet heen. Ik was namelijk vrijdag op kantoor omdat er nog iets niet goed was voor mijn visumaanvraag. Ik moest namelijk een speciaal soort pasfoto's laten maken met een bewijs erbij dat de foto's minder dan 1 maand oud waren op het moment van aanvraag. Pffff, ze hadden mijn paspoort "pas" vanaf de 19de op kantoor liggen....komen ze er op de 29ste eens achter dat er iets niet klopt. Maar ja, ik was dus op kantoor en ben maar meteen het schema voor september gaan vragen. Toen vroeg ik aan de manager of het noodzakelijk was om naar de vergadering te gaan. Hij zei: "tja, voor jullie maakt het niks uit of jullie nou komen of niet." Lekker vaag he? Ik heb toen duidelijk gevraagd of wij dus echt niet hoefden te gaan en het antwoord was dat we echt niet hoefden. Dat scheelt alweer. Jullie denken bij "vergadering" misschien aan termen als "overleg" en "discussie". Nou, dat zit er in China niet in! De baas vertelt en de rest luistert aandachtig en zegt vooral niks. Vandaar dat ik er liever niet heen ga. Op vrijdag en zaterdag hebben we concert met standaardrepetoire. Op de 12de is het seizoensopeningsconcert. Later meer, ik ga nu naar de bus, doei!!

18.42
De computer bij ons thuis doet het nog altijd niet :( Geen foto's dus vandaag. Het was gezellig net met de heren. ChongLee heeft een heel mooi appartement. We hebben vandaag een naam bedacht voor onze kamermuziekgroep. Daar krijgen jullie later wel over te horen! Morgen gaan we trio's repeteren. Michael heeft mijn partijen geleend dus ik kan/hoef lekker niet te oefenen, hihi.

21.27
De computer doet het weer. Helaas heb ik nu bij mij thuis ook alleen een Chinese versie van XP....zucht..... De Nederlandse versie die ik had is verdwenen, boehoe :...( Gelukkig kende ik nog een website om een interactief Chinees woordenboek down te loaden. Dat helpt wel maar in plaatjes kan hij de karakters niet herkennen. Net de hele tijd bezig geweest om alle instellingen en programma's opnieuw te installeren. Maarrrrr, hier dan toch wat fotootjes:

Geen opmerkingen: