dinsdag 23 september 2008

Trio

Hieronder twee foto's die op zondagavond voor het concert gemaakt zijn. Met opzet voor een witte muur want dan kan er een leuke achtergrond in gefotoshopt worden (ha, weer een nieuw werkwoord uitgevonden, hihi). Jullie snappen het inmiddels wel dat dit dus Roddy (L) en Michael (R) zijn.
Het valt nog niet mee om een leuke actiefoto te maken. Check meteen even mijn nieuwe concert outfit ;) O ja, de concertupdate! Helemaal vergeten. Dat geeft al aan dat er niet veel te melden was...... Heel positief is dat de eerste hoornist mooi gespeeld heeft. Hij had mij weer om advies gevraagd tijdens de repetities. Het heeft geholpen :) Altijd leuk als het lukt! De solist speelde heel suf en wist zelfs in zijn toegift het publiek niet bij zijn spel te betrekken. Het leek wel alsof hij alleen op een onbewoond eiland wat aan het strijken was. Dit kan natuurlijk heel mooi zijn maar dat was zondag niet het geval.
Deze week hebben we een compleet andere missie; Brahms 4 (zit ik niet in), Mozart klarinetconcert (ook niet dat doet Jorg Widmann) en 5 fragments van Peter Ruzicka. Hij is tevens de dirigent deze week. Hij doet me een beetje aan een stoffige professor denken. Michael noemde hem "zeer academisch" daar ben ik het mee eens. Morgenmiddag gaan we weer aan "zijn" stuk repeteren. Hij heeft het 20 jaar geleden voor de Berliner Philharmoniker geschreven. De hoornpartij is achterin getekend door allerlei spelers die het stuk gespeeld hebben. We hebben nogal lang op de strijkers moeten wachten met repeteren dus hebben ZhangShi en ik onze partijen ook maar getekend. Helaas hebben de klarinettisten voor ons niet getekend. Ik vind het een leuke gewoonte waar we in China niet vaak aan kunnen doen want meestal spelen we van kopieën...... het orkest houdt de originelen (wel begrijpelijk) zelf vast.
Vanavond gaan we uiteten ter ere van de verjaardag van Gabe (de amerikaanse bassist).


Geen opmerkingen: