woensdag 8 oktober 2008

Nounou ;)

Het is 11.40 en ik heb al superveel gedaan vandaag! Het begon met een ochtendronde joggen langs de rivier. Ditmaal via de Haizhu brug overgestoken; aan de overkant van de rivier ZhongHaiMingDu langsgerend en via de JiangWan brug weer terug gekomen. 
Vervolgens hier thuis het programma voor het kamermuziek concert getypt en verzonden. Gedoucht, ontbeten en naar XingHai gegaan met de taxi. Gerepeteerd aan de Circus polka van Stravinsky tot 10.40. Maarrrrr om 9.40 kwam er een zeer verontrustend stukje informatie binnen: een orkestrepetitie volgende week donderdag (de avond van het concert). Op echte GSOse wijze stond er "TBC" oftwel "to be confirmed". Groot alarm dus! Ik ben meteen op zoek gegaan naar meneer Kuang en heb de situatie uitgelegd. Na de repetitie heb ik ook met de vice voorzitter gebeld. Ze hebben beiden al een email met de uitnodiging ontvangen (zodat ze kunnen zien dat het "echt" is). Wat er precies gaat gebeuren is nu nog niet duidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat wij drieën natuurlijk niet kunnen gaan repeteren! Verder ben ik nog aan het mailen geweest met Beijing over de klarinetcompetitie. Het inschrijfformulier heb ik nu binnen :) Op weg naar de bus terug naar huis heb ik SeHui (hoboïste) uitgelegd hoe ze op haar vingers moet fluiten. Daar was ze al mee bezig maar het lukte niet echt. Zie je ons al fluitend over ErSha (het eiland) lopen? In de bus heb ik met een aantal dames zitten te kletsen. Ik zei namelijk tegen een mevrouw "gaat U maar zitten" in het Chinees. Toen was mijn "cover" verdwenen en wisten ze dat ik Chinees kan "kallen". Erg geinig. Zo en dat allemaal voor 12.00!
Leuk is dat deze week een van mijn favoriete dirigentes er is; YipWingSie. Zometeen ga ik lunchen en vanmiddag gaat er ook weer vanalles gebeuren: oefenen, fitnessen en lesgeven :)

Geen opmerkingen: