vrijdag 24 oktober 2008

Zweden, Nederlanders...

De lunch met onze Zweedse collega's was erg gezellig. Het was alleen niet makkelijk om hun hotel te vinden. Gelukkig werden Roddy en ik door verschillende taxichauffeurs beide bij het verkeerde hotel afgezet. Samen hebben we het juiste hotel (4 km verderop) gevonden. We zijn in China Plaza sushi gaan eten. Ik zat aan dezelfde tafel als gisteravond met Hw. Alle sushi van 12 RMB was in de aanbieding voor 6 RMB. We hebben gewoon een hele bladzijde vol sushi uit het menu besteld. We waren met z'n vijven dus dat ging mooi op. De schade bedroeg een magere 23 euro. Na het eten hebben we koffie gedronken. Morgen komen ze hier in de compound lunchen en kijken hoe het is om op de 35ste verdieping te wonen. Dat zal niet makkelijk worden want ze hebben allemaal hoogtevrees. Tja, in Zweden heb je niet zoveel hoogbouw......
Gisteravond ben ik met Hw naar de 3D versie van de film "Reis naar het middelpunt van de aarde geweest". Het 3D effect was leuk. Hw had alleen niet goed opgelet bij het kopen van de kaartjes want de film was in het Chinees :s Gelukkig gaat het in deze film meer over de visuele effecten en zijn de dialogen niet zo hoogdravend. Ik kon bijna alles verstaan :) Dat vond ik wel cool. In de taxi kan ik de algemene conversatie steeds langer in het Kantonees volhouden. Op een gegeven moment moet ik toch op het Mandarijn overstappen maar het is wel een goede oefening! OK, nu ga ik naar Shamian (het "westerse" eiland) om met de Nederlandse dames te eten.

Geen opmerkingen: