zaterdag 8 november 2008

Leuk etentje

Het is 0.30 geweest en ik ben net terug van een interessante avond. Eerst was ik samen met Roddy en Michael bij een etentje van een Hongkongese zakenman. Dat was vreemd en leuk tegelijk: het was eigenlijk een etentje met/voor Italiaanse mensen. De vriend van Michael werkt namelijk op het Italiaanse consulaat en hij was uitgenodigd. Hem werd gevraagd om "artistieke" mensen mee te nemen. Hij dacht aan ons trio en dus gingen wij braaf. De locatie was een prive huis met een eetzaal speciaal om gasten te entertainen. De wijn vloeide rijkelijk en het eten was wel OK. Een soort Frans-achtig diner met veel kleine gangen. De gastheer was/is de voorzitter van een groot makelaarskantoor. Ik zat tijdens het eten tegenover hem dus hebben we veel gepraat. Er was ook een man van het Engelse consulaat en voor de rest waren er veel Italianen. In totaal waren we met ongeveer 15 mensen. Het was even iets heel anders! Na het etentje zijn we (Roddy en ik) nog even naar Dilettante (de coffeeshop) gegaan. Daar was een wijnproef avond. Hw kwam ook en het was best gezellig. Omdat we morgen moeten werken zijn we om 0.00 toch maar eens naar huis gegaan.
Ik snap de dirigent niet helemaal: we hebben superveel aan de symfonische stukken voor het concert gerepeteerd maar vanmiddag moesten we het pianoconcert van Ravel meteen met solist doen! Het is een heel gevaarlijk stuk qua inzetten en samenspel. De eerste keer ging nagenoeg alles fout. Beetje gĂȘnant met de solist erbij natuurlijk..... Toen we van de eerste schok bekomen waren ging het wel weer redelijk. Ik ben benieuwd morgen :)

Geen opmerkingen: