woensdag 5 november 2008

Samenspel

Het was gisteravond heerlijk om het samenspel van de twee groepen te beluisteren! Voor info over hun project kunnen jullie terecht op www.fareastrevisited.com.
Na het concert ben ik mee geweest naar een restaurant en heb ik het met de heren gehad over het klarinet spelen en leven in China. Leuk en fijn om aan hun reacties te merken dat ik toch niet gek ben ;) Dat idee heb ik soms wel als je ziet hoe anders de Chinezen met muziek en collegialiteit omgaan. Zij vonden het dus ook niet normaal dat ik zomaar een basklarinet in mijn handen geduwd krijg. De basklarinettist was daar helemaal niet over te spreken "het is een heel ander instrument". Vertel mij wat! Ze weten ook precies hoe moeilijk het is om naast een eerste speler te zitten die alleen maar wat op zijn rietje aan het sabbelen is. 

Tijdens hun concert ging iedereen er vol voor en dat is eigenlijk hoe het moet! De heren hadden 's middags een frustrerende repetitie achter de rug; de geluidsinstallatie en de microfoons deden het voor geen meter. Voor hun volgende tournee hebben ze dan ook besloten om de geluidstechniek in eigen hand te houden. Vanmiddag ga ik weer repeteren en vanavond gaan we (Hw, zijn baas en ik) op bezoek bij Huub en LuLing en hun pas geboren babytje. Tussendoor heeft JiaYin klarinet les. O ja, gisteravond ben ik ook bezig geweest voor 23/113 CMS (onze kamermuziekgroep). Ik heb met de organisator van de tournee gesproken over een mogelijke tour in China :) Het is namelijk dezelfde organisatie die de tour van het Stockholm Chamber Trio georganiseerd heeft. Handig is dat wij al in China zijn en voor hun toch interessant omdat we allemaal buitenlanders zijn.

Geen opmerkingen: