maandag 1 december 2008

December?!

Dames en heren! Het is DECEMBER. Jeemienee..... Nog nooit eerder heb ik het op 1 december te warm gehad tijdens de lunch (buiten op het terrasje bij XingHai). Ik had hoge zwarte laarzen aan en het was gewoon heet. Morgen maar weer gympjes ofzo aan. Ik ga morgenvroeg zowieso naar Xinghai lopen want we moeten een half uur eerder beginnen. Dan is de taxi situatie net wel prut. Vanmorgen ben ik ook maar met de bus gegaan. Stond er iemand naast me ongeveer tot zijn elleboog met een vinger in zijn neus..... Het was een zeer uitgebreid ritueel en hij nam er flink de tijd voor. Natuurlijk pakte hij daarna de handgreep net weer met die hand vast. Of dan degene met een flinke spetternies; hij hield zijn hand nog voor zijn neus (op zich al heel wat) maar een tel daarna hield hij zich met die bewuste hand vast aan een stang. Het aantal keren dat ik en mijn tas niet al te zachtaardig aan de kant zijn geduwd lag dicht bij de ontelbaar. Adem in....... adem uit........ 
Het is nu trouwens 's avonds en 's morgens wel echt fris. Ik zit nu met mijn mooie oranje fleece deken om te tikken. De foto hebben we afgelopen zondag gemaakt. In het park was er een zeer licht herfstgevoel merkbaar, dat was wel fijn. Het was gezellig met Hw en zijn medewerkers. In het park ben ik met Hw alleen op stap geweest en na het fietsen zijn we gezamelijk gaan eten.

Geen opmerkingen: